Jak zadbać o widoczność w sieci? Zleć to agencji SEO

Usługi SEO - więcej o ofercie na seo4.net.

Przedsiębiorstwa oraz właściciele witryn internetowych, którzy marzą o tym, by wyświetlać się na najlepszych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania, są w stanie to osiągnąć na co najmniej trzy sposoby. Pierwszy, którego nie rekomenduje się, to podejmowanie starań samemu. Nie dysponując kwalifikacjami w kwestii SEO i nie monitorując regularnie doniesień o zmianach w algorytmie Google, ciężko działać dobrze i – kluczowe – efektywnie. Kolejny sposób to stworzenie etatu dla specjalisty ds. SEO, niemniej jednak nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje ze względu na budżet. Trzeci sposób to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki wygospodarowane na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zlecającego. Plusem kooperacji z agencją SEO jest to, że obok specjalistów od SEO w zatrudnione są tam również eksperci od grafiki, kodowania, kreatywnego pisania oraz kampanii Google Ads, którzy służą rzeczową pomocą w tych sferach.

Po czym rozpoznać dobrą agencję SEO

Polskich agencji SEO jest wiele. Na co zwrócić uwagę w toku poszukiwań podmiotu, która podniesie naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Zalecamy wybrać firmę, która funkcjonuje na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, ale również tych kreatywnych czy marketingowych, z miesiąca na miesiąc się zwiększa, co nie zawsze niesie za sobą należytą jakość usług. Współpracując z agencją, która działa od minimum dziesięciu lat, można mieć pewność, iż posiada ona znaczne doświadczenie i może w każdej chwili pochwalić się interesującym portfolio swoich byłych prac. Agencje SEO często na swoich stronach posiadają zakładkę z historią tzw. „kejsów”. Zanim podpisze się umowę wypada przeanalizować studia takich przypadków, żeby wstępnie zobaczyć, jakich efektów można się spodziewać po agencji, jak również to jakie problemy udało jej się rozwikłać i dla jakich branż pracowała. Solidna agencja SEO to taka, której działania są transparentne: zawiadamia o harmonogramie prac na najbliższe miesiące, ale również przekazuje raporty ze zrealizowanych działań i ich rezultaty.

Następny liczący się aspekt to personalizacja oferty i dobranie zakresu działań do profilu działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeśli agencja SEO na propozycję współpracy odpowiada w przeciągu kwadransa, a oferta sprawia wrażenie uniwersalnego szablonu, należy traktować to jak sygnał alarmowy. Po wysłaniu zapytania przedstawiciel doświadczonej agencji SEO powinien skontaktować się z zainteresowanym klientem, żeby poprosić o kolejne informacje o firmie, niezbędne do zaprezentowania dla niej całościowej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się znaleźć tak po prostu w internecie, jak przykładowo informacja o realizowanych do chwili obecnej pracach SEO czy o najistotniejszych dla klienta usługach bądź artykułach, które chce wypromować.

Rozliczenie za usługi agencji SEO – jakich ofert się wystrzegać

Z nieufnością należy potraktować firmy SEO, które proponują rodzaj współpracy z zapłatą za uzyskany wynik. W takim modelu klient rozlicza się z firmą SEO wtedy, kiedy frazy kluczowe dotrą na określone w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do Top3 bądź pierwszej strony wyników). To nadal często napotykany model rozliczeń, aczkolwiek niesie ze sobą znaczne zagrożenie – można bowiem osiągnąć błyskawiczny efekt naruszając zasady ustalone przez Google. Nieprzerwanie uaktualniany algorytm też nie pomaga w dotrzymaniu obietnic złożonych klientowi, zatem sumienna firma SEO nigdy nie zapewnia uzyskania konkretnych wyników. Jeśli idzie o opłatę za usługi agencji SEO, to rzadko jest ona stała – z reguły w pierwszych tygodniach po podpisaniu umowy potrzebne są wyższe nakłady finansowe, by przeprowadzić skrupulatny audyt SEO, a w następnej kolejności wcielać w życie wszystkie wymienione w nim zalecenia. W późniejszym okresie współpracy, jak witryna zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, koszty działań bywają o wiele mniejsze.

Dane adresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]