Jak wykorzystać potencjał private blog network?

Na tej stronie poznasz pełną ofertę private blog network.

Żeby odbiorca spostrzegł twoją działalność powinieneś nie tylko mieć stronę firmową, ale także zadbać o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego ważna jest treść strony i to czy regularnie publikowane są na niej nowe wyczerpujące i pomocne dla potencjalnego klienta informacje. Jednak nie wolno także pomijać tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jednym ze sposobów na link building jest wykorzystanie PBN – prywatnej sieci serwisów.

PBN i ich atuty oraz minusy

PBNy są prywatne, dlatego że są zakładane a następnie administrowane przez jeden podmiot (zwykle przez sporą agencję marketingową lub agencję SEO), który troszczy się o jakość pojawiających się tam artykułów. Prywatne sieci blogów są zazwyczaj wykorzystywane jako jeden z punktów szerokiej strategii marketingowej, co należy mocno zaakcentować, ponieważ najlepsze rezultaty ich użycia zauważa się w stosunku do stron, które zostały uprzednio starannie zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają utworzenie dużej liczby linków przychodzących do witryny, ale także na ich zróżnicowanie, co jest korzystnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Wadą PBNów jest niestety to, że ich wykonanie nie jest tanie, a później trzeba przeznaczać wiele godzin na zachowanie ich na odpowiednim poziomie.

Wizytówki NAP oraz publikacje z linkiem kanonicznym, czyli jak spożytkować potencjał PBN

PBNy doskonale zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można za ich pośrednictwem zamieszczać tematyczne artykuły sponsorowane stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To właściwie każda publikacja online, gdzie zaprezentowane są istotne informacje kontaktowe firmy – jej adres, nazwa oraz adres e-mail czy telefon. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim też wpis w internetowym rejestrze firm, profil w mediach społecznościowych czy artykuł, pod którym podano firmowe informacje kontaktowe.

Inny efektywny sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to artykuły z canonicalem. Polegają one na republikacji wartościowych artykułów z dodaniem linku do źródła treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takim przypadku roboty wyszukiwarek zazwyczaj oceniają lepiej wartość oryginalnego wpisu, dlatego że odnajdywanie odnośniki do niego na różnych blogach w sieci postrzegają jako sygnał, iż pod danym adresem kanonicznym znajdują się warte przeczytania, rzetelne teksy. Artykuły z canonicalem są najefektywniejsze przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), w którym istotne jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych przede wszystkim z doradztwem finansowym, medycyną oraz bieżącymi informacjami, prawem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO