Chcesz poznać więcej szczegółów o pozycjonowaniu? Zajrzyj na seo4.net/pozycjonowanie-stron/.
Istnieją trzy popularne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego typu istotne jest dołączenie do frazy nazwy wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę przeważnie:
– miejscowość (przykładowo “siłownia Kraków”)
– dzielnicę (“sklep rowerowy Mokotów”)
– kraj (“uniwersytet Polska”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale zda egzamin w stosunku do przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do odbiorców przebywających na tym samym obszarze. Taka strategia pozycjonowania jest wykorzystywana również wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma niewielki budżet na promocję i nie jest w stanie konkurować na słowa kluczowe bez dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “restauracja francuska“, to “restauracja francuska Kraków”.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Inny rodzaj pozycjonowania to odpowiednie i przetestowane rozwiązanie dla właścicieli firm posiadających niski budżet na reklamę. Za sprawą odpowiedniego dobrania fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z konkretna branżą, ale również koszty reklamy w Google Adwords ulegną istotnej redukcji. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza też znacznie niższą konkurencję. Ważne jest również to, że coraz popularniejszy jest trend wpisywania specyficznych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– golarka Eldom MT500 srebrna,
– telefon Samsung Galaxy A50 niebieski,
– buty sportowe Nike Revolution białe sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo istotne szczególnie dla sklepów online. Za pomocą tego rodzaju fraz, sklepy mające w swojej ofercie nader szeroki asortyment produktów mogą efektywniej zdobywać pożądane pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa szczególną funkcję przed jednorazowymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Ojca, Święto Pracy czy Światowe Dni Młodzieży. Ten typ pozycjonowania jest bardzo skuteczny, jeżeli popularna w danym czasie fraza zostanie odnaleziona i użyta ze stosownym wyprzedzeniem. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze gastronomii i turystyki. Przeważnie powinno się rozpocząć je na osiem do dziesięciu tygodni przed ważnym wydarzeniem, żeby Google zdążyło zaindeksować nową albo uzupełnioną treść witryny internetowej.
Dane adresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]